patch
patch
دستور
patch برای رسم چندضلعیها
استفاده میشود.
patch
(X,Y,C)
patch
(X,Y,Z,C)
patch
(FV)
patch
(...'PropertyName',PropertyValue...)
patch
('PropertyName',PropertyValue...) PN/PV pairs
only
handle = patch(...)
این دستور یك
دستور سطح پایین محسوب میشود چون با استفاده از آن میتوان نقطه ، خط ، چندضلعی
مسطح و اشكال 3 بعدی را رسم كرد.در حالتی كه xوy به صورت بردار باشد
مشخص كننده یك چند ضلعی و همگامی كه بصورت ماتریس باشند به تعداد ستونهای ماتریس
چندضلعی رسم میكند.
C
مشخص كننده رنگ چند ضلعی میباشد ؛ كه میتواند تك رنگ یا مشخص كنده رنگ هر وجه یا
رنگ هر راس
باشد.
میتوان C
را بصورت یك بردار m*3 یعنی یك بردار RGB وارد كرد كه در این صورت رنگ
چند ضلعی را بطور مستقیم تعین میكند.
اگر از
Z هم استفاده كنیم یك
چند ضلعی 3 بعدی خواهیم داشت.
در شكل
سوم این دستور FV
یك structure
(معادلش رو بلد نیستم) است كه حاوی دو فیلد
Vertices و Faces
باشد.
شكل
چهارم
برای اضافه كردن چند ویژگی به دستور است و حالت پنچم فقط زوچهای PN/PV (ویژگی/مقدار) فبول
میكند در این حالت تمام خصوصیات یك چند ضلعی را شخصا تعین میكنیم.
نكته مهم
در استفاده از patch
رنگآمیزی آن است كه در فرصت مناسب به آن خواهم پرداخت.
ساختار درختی گرافیك را كه یادتان هست. تقربیا
تابع figure
را كامل توضیح دادم ، بعد در مورد اشیا core صحبت كردم و مقداری از آنها را توضیح
دادم.
patch هم یكی از اشیا core است.
patch
([1 2 3],[0 1 0],[2 1 0],6)
grid
view
(45,45)
دستور
findobj برای پیدا كردن اشیا
گرافیكی بكار میرود .
h=findobj
اگر از
دستورات بالا استفاده كرده باشید ، h یك بردار جهار تایی است كه به ترتیب ساختار درختی مرتب شده است.
هر درایه پدر درایه زیر خود است.
get
(h,'type')
با استفاده
از این دستور نوع هركدام از این درایه ها را میتوان مشاهده كرد.